سرخط خبرها

چرا باید ازدواج کنیم؟

  • کد خبر: ۳۳۹۹۴
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
چرا باید ازدواج کنیم؟
«تنها راه پایداری زندگی زناشویی» نوشته آدولف گوگنبال (-۱۹۲۳)، یک کتاب کلاسیک روان‌شناسی تحلیلی برای نسل جوان‌تر و جمع وسیع‌تر مردم زمانه‌ای است که هنوز ازدواج را به‌طور سطحی بیشتر رابطه‌ای جامعه‌شناسانه و روان‌شناسانه می‌داند تا رابطه‌ای تصوری و تخیلی.
به گزارش شهرآرانیوز؛ اگر به هردلیلی تا امروز ازدواج نکرده و بر سر دوراهی مانده اید یا ازدواج کرده و احساس می‌کنید راه اشتباهی را برگزیده اید، مشکل از انتخابتان نیست، بلکه باید نوع نگاهتان را عوض کنید.
 
گوگنبال، روانشناس، دراین باره می‌گوید: «اینکه زندگی مشترک رنج دارد یک واقعیت است و انسان را گریزی از آن نیست. تنها راه آن است که به رنج خود معنا دهد. به این ترتیب، از آزار و فشار آن رهایی می‌یابد و توان زیستن و کشف خرد آن را پیدا می‌کند. این عمل رنج را مقدس و انسان را رستگار می‌کند.»
 
لابد با خودتان می‌گویید: با این شرایط، تجرد بهتر از ازدواج است! گوگنبال با دلیل و سند ثابت می‌کند که این طور نیست، زیرا بی دردی، خود، درد است، موضوعی که سبک زندگی امروز نادرست بودن آن را به روشنی ثابت کرده است.
 
گوگنبال دراین باره هم می‌گوید: رابطه بشری و درد روحی او نوعی کیمیاگری دردناک است که روح را می‌سازد. در واقع، انسان‌ها برای کسب معنا، نه کسب سعادت، برای تحقق تقدیر، نه انطباق و سازگاری، و برای روح زندگی، نه آرامش، زندگی می‌کنند، مسیر اشتباهی که منشأ همه درد‌های آدمی است. با همه این‌ها بهترین ابزار برای کسب معنای درست در زندگی ازدواج است، البته ازدواجی که آگاهانه، با هشیاری و قاعده‌مند باشد و باقی بماند.
 
کتاب «تن‌ها راه پایداری زندگی زناشویی» در قطع رقعی و در ۱۷۶ صفحه به قیمت ۲۷ هزار تومان یک کتاب کلاسیک روان شناسی، تحلیلی برای نسل جوان و به طور عام برای همه کسانی است که هنوز به ازدواج نگاه سطحی دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->